ebbanyybeerg

mandag morgon...

Kategori: Allmänt

Veckorna gar fort och det ar snart bara en manad kvar pa min vistelse har. Vi har hunnit med att vara uppe i deras stuga i norra Minnesota. Det var verkligen avkopplande! Janelle som jag traffat har foljde med. Stugan lag precis vid vattnet med stora fonster ut mot sjon. Det var aven en stor eldstad mitt i huset som vi eldade i varje kvall och morgon. Vadret var inte sa jattebra, mest regn och lite kyligt. Da var det perfekt att satta sig med en bra bok framfor elden i en gungstol! Janelle och jag promenerade mycket, vi var aven pa en picknik med familjen och andra dagen tog hon och jag bilen in till den lilla staden och kollade hur det sag ut dar. Bra dagar helt enkelt!
Denna helgen som varit har bara flugit forbi! I lordags var vi pa teater, Pippi Longstocking, vilket var valdigt kul. Skadespelarna var valdigt proffisionella och det var aven kul for vuxna askadare. Efter forestallningen foljde jag med Lillian och hennes andra tva barnbarn till hennes dotter, Natasha. Dar at vi sallad till lunch och traffade aven minstingen, Benjamin, som bara ar ca tva manader gammal. Pa kvallen sag jag och Lillian en valdigt bra film, sarahs key. Den handlade om en fransk familj under andra varldskriget.
Pa sondag formiddag var vi i kyrkan och sen akte vi in till St. Paul for lite sightseeing. Vi var o kollade pa en jattefin tradgard, the capitolbuilding och the cathedral. Fina byggnader. Pa kvallen hade Beth och Josiah poolparty har hemma med slaktingar till Bethany.
Vadret ska bli battre denna veckan med sol och mer varme, sa jag hoppas att det blir mycket bad! Det ar perfekt for barnen eftersom de sover som stockar sen. Annars gar det bra, men jag borjar fa lite hemlangtan. Jag saknar att kunna ga upp pa morgonen och se ut hur man vill. Saknar min familj, eftersom jag ser sa mycket barn med sina foraldrar, da tanker man pa hur det var nar man sjalv var liten osv.
Saknar aven mina hastar, funderar pa att skaffa en storre, ar riktigt sugen iaf! Ev en trearing som ar inriden och som jag kan forma sjalv och sedan kunna komma ut pa traningar och tavlingar... dromma kan man ju iaf.
Love / Ebbs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: