ebbanyybeerg

Tillbaka i Minnesota

Kategori: Allmänt

Hejsan hoppsan, och nu har visst en manad redan gatt! Tiden gar fort nar man har mycket att se och uppleva! Har kommit tillbaka fran North Carolina nu, dar jag halsade pa Bobby och hans vanner. Vi bilade ner, jag, Lillian och David. Tog tva dagar och ca 190 mil, med ett stopp i Chicago dar de hade vanner som vi overnattade hos. En lang resa men latt vart det! Dock kan det vara lite kravande att aka med aldre manniskor... Lillian lyssnade pa klassisk musik hela vagen och david hade hoglasning i nagon politisk bok om liberalism. Men det var lite smacharmigt anda :) Tur att jag hade min mp3!
Vi akte genom flera stater som, Wiscounsin, Illinois, Ohio, Indiana, Tennesiee, Kentucky, West Viginia, Virginia och slutligen North Carolina. Det var kul att fa se sa manga stater! Indiana var platt, Kentucky gront och kulligt och Virginia bergigt och slingriga vagar!
Hos Bobby o Rocky Mount solade vi vi poolen en dag, andra dagen akte vi till Myrtle Beach och tog aven en helikoptertur over beachen! Tredje dagen akte vi till Washington DC och kollade pa vita huset, the capitol buildning, korea och vietnam krigen (minnesvaggarna) och aven det langa kanda tornet osv. Kul att se det ocksa, aven fast vi korde fel och det tog tre extra timmar att kora... dumma gps. Men jag hann da med aven staterna South Carolina, och Maryland! Kanns bra att jag bade hunnit med vast och ostkusten nu! Vi hann aven med lite shopping, Ralph Loren ar sjukt billigt har, aven Tommy Hilfiger, sa passade pa att kopa tva trojor. Kostade ca 98 och 140 svenska kronor!
Pa vagen hem till Minnesota kordevi genom Chicago en liten svang sa jag skulle fa se det lite ocksa. Dit skulle jag garna vilja aka igen och fa se mer. Washington tykte jag om, med alla gamla fina byggnader. Det var valdigt vackert med alla parker och rent och fint overallt. Aven fast vi bara var dar nagra timmar sa blev jag fortjust! Fast en stad som jag har kvar ar New York, det ar ett maste att besoka. Det kanske blir till min nasta resa till USA?
Det ser ut att bli fint vader idag, de pratade om att oppna poolen en stund i eftermiddag :) Det ar sa svart bara med barnen, maste halla stenkoll pa dom sa de inte trillar i.. Och i helgen ar det bal har for alla High scool elever, sa ska titta pa min nya kompus nar hon gar! Blir nog kul!
take care!
love / ebbs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: